Heräsimme aamulla jo ennen kuutta vain 5 tunnin yöunien jälkeen. Jet lag... Reilun tunnin odotettuamme aurinko alkoi hiljalleen nousta ja siirryimme parvekkeelle ihastelemaan värjäytyvää taivaanrantaa ja aamunvalossa näyttäytyvää Miami Beachiä.

Aamiaisen söimme hotellin alakerran ravintolassa ja kävimme aamu-uinnilla hotellin altaalla. Altaalla tapasimme myös suomalaisen pariskunnan, joka oli lähdössä Oasiksen risteilylle iltapäivällä.

Terveisiä Lahteen, toivottavasti risteily sujui hyvin :)

Tämän jälkeen puimme hellevaatteet päälle, lisäsimme aimo kerroksen aurinkorasvaa, pakkasimme kamerat laukkuun ja suuntasimme kohti South Beachiä - kävellen. Matkalla ihastelimme toinen toistaan upeampia loistohotelleja, värikkäitä hengenpelastustorneja ja sinisenä hohtavaa merta.

Lopulta päädyimme South Beachin tunnetulle Ocean Drivelle, jossa oli aika lounastaa ja istahtua alas aistimaan Miamin tunnelmaa.

Lounaspaikassamme naureskelimme amerikkalaiselle mainoskulttuurille. Oluttuopitkin oli päällystetty mainoksin! Asianajaja oli valmiina puolustamaan rattijuopumuksesta epäiltyjä...

Ocean Drivelta matka jatkui kohti South Beachin kärkeä ja Marinaa. Miamin satamasta lähti samoihin aikoihin 6 risteilyalusta kohti seikkailuja matkustajia kannet pullollaan - Norwegian Epic, Carnival Liberty, Celebrity Century, Celebrity Eclipse, Regent ja Liberty of the Seas. Marinassa oli taas aika huilahtaa ja tankata energiavarastoja. Kävely helteessä syö miestä (ja naista).

Marinasta me jatkoimme matkaa Art Deco alueelle ihastelemaan arkkitehtuuria, kalliita muotiliikkeitä ja monia monia poliisin hälytysajoneuvoja, jotka vähän väliä ajoivat eri suuntiin pillit vilkkuen.

Aiemmin päivällä näimme yhdessä puistossa poliisin eristävän aluetta keltaisilla teeveestä tutuilla nauhoilla. Tuli heti CSI Miami mieleen. Nurmikolla oli viltti ja reppu, mutta mitään uhria ei näkynyt.

Art Decosta suuntasimme jälleen Ocean Drivelle, jossa oli tunnelma noussut kattoon. Launtai-illan partyt olivat alkamassa.

Lopulta päädyimme myös Lincoln Roadille, joka on kävelykatu täynnä kauppoja ja ravintoloita. Hetken tunnelmaa aistittuamme ja lompakkoamme kevennettyämme huomasimme illan jo tulleen. Olimme olleet koko päivän ulkona kävelemässä vähillä yönilla, joten väsymys alkoi vähän painaa. Oli aika suunnistaa takaisin hotellille ja sanoa hyvästit South Beachille. Paljon jäi vielä nähtävää ensi kerraksi, joten takaisin on päästävä! Miamia ei nähdä päivässä.

Nukuimme yön jälleen parvekkeen ovi raollaan meren pauhua kuunnellen...

Päivän ulkoilu: 8:00-21:00, josta kaupungilla kävellen 12-21. Kilometrejä kertyi...

Sää: Aurinkoa täydeltä taivaalta koko päivän, lämpötila kolmenkympin hujakoissa. Pieni keveä tuuli tuntui erittäin mukavalta.

Taximatka Lincoln Roadilta hotellille 12$ tippeineen. Bussi olisi ollut kahdelta 4$.