Viimeinen vuorokausi laivalla ja matkanteko kohti Fort Lauderdalea jatkuu.

Koska olimme eilen hankkineet niin komeat punoitukset nahoillemme, päätimme vältellä tänään aurinkoa. Jos vaan millään malttaisimme, koska tämä olisi viimeinen mahdollisuus auringonottoon lomallamme.

Aamiaiselle menimme tällä kertaa Boardwalkille Johnny Rocketsiin. Johnny Rockets on muulloin maksullinen ravintola, mutta aamiainen siellä on ilmaista, tippiä lukuunottamatta. Tilasimme aamiaiset listalta ja koska ruoka oli niin hyvää ja annokset suhteellisen pieniä, tilasimme myös toiset annokset. Aamiaisen jälkeen nappasimme vielä donitsit Boardwalkin donitsibaarista.

Ilman ollessa niin mukava lähdimme viettämään päivää jälleen aurinkokannelle, mutta pysyimme varjossa pahimman keskipäivän yli.

Lounaalla kävimme vuorostaan Wipeout Cafessa, koska löysimme sieltä tacoja, joita molemmat himoitsemme.

Lounaan jälkeen uskaltauduimme vihdoin aurinkoonkin ja altaalle pulikoimaan.

Kun altaalla alkoi kovasti tuulla, siirryimme Solariumiin, joka on aikuisten oma auringonotto/allasalue laivan keulassa. Solarium on lasitettu suurimmaksi osin, joten siellä on suojaisampaa.

Solariumissa huomasimme, että kerrosta alempana oli aurinkokansi, jota emme olleet aiemmin huomanneet ja siinä komentosillan päällä olevassa ulokkeessa oli kaukoputket molemmin puolin. Satuimmekin juuri ajamaan jonkin maan ohitse, horisontissa näkyi kaukana maata. Kaukoputken äärelle siis!

Olimme todennäköisesti ajamassa juuri Kuuban ohitse (reittikartasta pääteltynä ainakin) ja näkymät kaukoputkella olivat huikaisevat. Palmuja, kilometrien verran rantaa, taloja, kalastusveneitä, huvijahteja, laguuneja ja ihanan turkoosia vettä (näkyi jopa kun aallot löivät rantaan). Vastaamme sattui myös ajamaan toinen risteilyalus, joka osoittautui Helsingistäkin tutuksi Costaksi. Kansipoika kertoi, että välillä voi jopa nähdä delfiinien uiskentelevan meressä, mutta meidän silmiin ei osunut yhtäkään pullonokkaa.

Solariumissa nautimme viimeiset risteilyn auringonsäteet ja pulikoinnit.

Päivällä hyttiimme oli toimitettu luggage tagit matkalaukkuihin laitettavaksi, sillä laukut piti toimittaa pakattuina hytin ulkopuolelle klo 23 mennessä. Henkilökunta toimittaisi ne sitten seuraavana päivänä maihin puolestamme. Luggage tagista myöskin näimme mikä tulisi olemaan meidän aikamme poistua aamulla laivalta. Kun matkustajia ja matkatavaroita on näin paljon, sujuu maihinnousu paremmin porrastetusti. Meidän aikamme olisi aamulla klo 9:15.

Aloitimme laukkujen pakkaamisen ja yllätykseksemme saimme kaikki tavarat (lukuisine tuliaisineen) mahtumaan laukkuihimme.

Huoneeseemme oli myös toimitettu kirjekuoret tippejä varten hyttipalvelijallemme ja tarjoilijoillemme. Koska olimme maksaneet tipit jo matkaa varatessa, meille oli toimitettu voucherit, jotka tulisi laittaa jokaiseen kirjekuoreen. Hyttipalvelijallemme Hopetonille annoimme vielä vähän extraa.

Kävimme pakkaamisen lomassa valitsemassa parhaimmat valokuvamme Focusista. Osana häämatkapakettia saimme yhden kuvan hopeakehyksissä ilmaiseksi ja lisäksi ostimme pari muuta yhteispotrettia.

Katsoimme myös Royal Promenadella esitetyn Dreamworks-paraatin, jossa oli mukana muuan muassa Shrek, Fiona ja Kung Fu panda.

Illallistimme tänään meksikolaisravintolassa Rita's Cantinassa, jossa kattausmaksu oli 8$/hlö. Ruoat erikseen eivät maksaneet mitään.

Ja koska seuraavana aamuna oli tiedossa maihinnousu ja aikainen herätys, vetäydyimme hyttiin.

Rahaa laivalla viikon aikana kului yhteensä 650,57$ (n. 470€) sisältäen myös kaikki laivalla tehdyt tuliaisostokset.